Watermarilyn

Alla inlägg under september 2011

Av Marilyn - 30 september 2011 22:00

Det blev en kombination av 1, 2 och 3... såklart, velig som man är.


Åt lite till, slutade sen. Drack jummen fun light medans, spydde upp rätt mycket. Tror jag fick upp det mesta av godiset... men jag vet inte. Tycker det är rätt svårt att veta. Men allt borde ju kommit upp om man börjar "se" det jag åt för flera timmar sen? Så himla mycket kan det ju inte hinna blandas liksom....? Jaja, tycker alltid det är svårt det där.


Jag har blivit rätt bra på att spy, trots att jag inte gör det så ofta. Räcker i princip med att jag lutar mig framåt och spänner magmusklerna. Stark?


Nu sitter jag iallafall med en kopp grönt te, 0,5 dl linfrön utblandade med 3 matskedar lättfil och 5 katrinplommon. Hoppas på mild laxeringseffekt och inte "everyone out" som med Dulco.



 

Nu tar vi nya tag efter snedsteget!

Tycker dock att jag hört det rätt många gånger förut

Titta gärna på klippet nedan... tycker det är rätt fint, på nåt sätt...


Av Marilyn - 30 september 2011 20:28

Jahapp... då sitter man här och äter lösgodis... Har nu kommit till den gräns där jag börjar må illa och 3 val finns:


  • Sluta äta och slänga resten
  • Äta mer mer mer (typ allt) och spy upp
  • Äta lite till och laxera.




Alternativ 3 går bort, eftersom jag ska upp tidigt imorrn och åka en längre strecka, funkar inte om laxeringen kickat in sent, dessutom är man aldrig 100 i magen på några timmar efter.





Tränade igår (spinning 70) och idag (spinning 55) foten är piss... jag underhåller mig med spinning, Core, Bodybalance, rodd och annat smått och gott..





Ironi, pratade i skolan idag om frätskador på tänder hos ätstörda... Att se sig omkring och se uttrycket i vänners ansikten... ätstörda satar är vi allihopa.




 




      

Av Marilyn - 29 september 2011 06:37

Har väldigt mycket i skolan för tillfället. Hinner i princip bara sova, plugga, träna och äta. Ligger stadigt kring 51,x kg och varvar ätardagar med bra dagar. Tränar spinning nästan varje dag, och försöker rehabilitera foten genom att springa ca 10 min varje dag.. belastning är bra har jag hört.


Överkroppen börjar nästan tajta till sig lite. Det är som att skinnet dras ihop och smiter åt bättre än det gjorde förut.

Antar att man går ner i vikt, och så syns det först lite senare, när kroppen och huden anpassar sig.

Gick och solade igår oxå... så otroligt skönt! Varmt och underbart... som att ligga på stranden.. åh jag vill åka bort! Ute bara regnar det, 8*C... USH!


   

Av Marilyn - 26 september 2011 19:16

Helgen har varit lite schizofren. Äta mängder ena dagen och inget andra.



Fredag:

Ingen träning.

Middag med vänner, godis (Köpte lösviktsgodis för första gången på flera veckor och OMG vad gott det var) Film, lite vin osv.

Tog Dulco på kvällen för att inte vara helt proppfull på lördagen.





Lördag:

Ingen träning.

Var helt väck, sov till kl. 4 på eftermiddagen (sömnbrist?) Dulco funkade som det skulle, platt och fin inför utgång på kvällen. Iklädd svart fodral.

Blev ingen mat alls denna dag, endast vitt vin och drinkar. Resultat? Inte kul att spy upp endast surt vin kl. 6 på morgonen, rekommenderas alltså inte....





Söndag:

Ingen träning.

Vaknade snurrig och bestämde att det blir ätardag. Kompenserade bland annat för lördagen antar jag. Mådde dåligt hela dagen. Åt allt jag ville, (chips och knäckebröd) och räknade inte kalorier. Denna dag var nämligen årsdag för då jag blev superdumpad av min dåvarande sambo (var tillsammans i nästan 5 år)





Måndag (Idag)

Träning! Blev Spinning 70 min + mage.

Frukost: 2 knäckemackor (100 kcal) + 1,5 dl yogurt (100 kcal)

Middag: 1 ägg (70 kcal) + 1,5 dl pasta (okokt 250kcal) + champinjoner (30 kcal)

In: 550 kcal

Ut: 620 kcal

= I'm back on track!







 
  

Av Marilyn - 22 september 2011 19:09

Det verkar som om min uppladdning funkade! Gjorde IKTIGT bra ifrån mig idag! Är verkligen superglad! Var i skolan från 7-17, sen stack jag iväg på spinning och brände bort 622 kcal!


När jag kom ut från skolan bara regnade det sjukt mycket, verkligen spöregnade... och jag var ombytt till träningskläder och tänkte att "toppen, nu blir jag sjöblöt"

Till råga på allt så gjorde foten jätteont... det var verkligen bryta ihop och gråta-läge. Desperation. Orkade verkligen inte...

Ville bara åka hem och krypa under täcket.. var så himla trött, hade ju vaknat halv 6 imorse.

Men jag väntade en stund på att regnet skulle sluta... sen drog jag till gymmet och valde faktiskt 70 min spinning!

Känns bra endå, gjorde ont i foten i början, men jag hade smörjt ordentligt med Voltaren (har typ tagit slut på en tub nu, måste köpa mer imorgon) så det "försvann" mer eller mindre efter en stund...


Nu är jag hemma och äter middag. Idag blev det:

  • 1 portion (50g) bulgur = 180 kcal
  • 1,5 dl vegetarisk köttfärssås = ca 100 kcal

Tidigare idag har jag dock ätit riktigt mycket:


Frukost:

  • 1 ägg = 70 kcal
  • 1 port. gröt + lättmjölk = 150 kcal
  • 1 banan = 100 kcal
  • 1 lingongrova = 100 kcal

Lunch: (samma som middag, fast fullkornspasta) ca 400 kcal


Övrigt:

  • 1 banan = 100 kcal
  • 1 äpple = 50 kcal

Totalt idag: ca 1280 kcal (-622 spinning = +658 som slutsiffra)

(detta är riktigt mycket för att vara en "normal" dag för mig, dvs. inte innehöll någon hetsätning, eller middag med andra, eller bakning eller något annat extraordinärt, men som sagt, så är det ett undantag, eftersom denna dag var så viktig... tur att jag gick på spinning iallafall!)



 

Av Marilyn - 21 september 2011 20:11

Kom iväg till gymmet efter skolan... testade på ett 40 min spinningpass.. gick galant!

Testade roddmaskinen, 5000 meter... check!

Fortsatte med magövningar och lite stretch!


Halleluja! Jag behöver inte pausa i träningen längre, det funkar att träna annat :) Kan inte beskriva hur glad jag är och vilken lättnad! Puh! Trodde jag höll på att bli tokig.


Nu sitter jag och äter en ganska sen middag. Och stoooor är den! Gjorde fullkornspasta med vegetarisk köttfärssås (Qorn) Blev stört gott. Hade massa vitlök och starka kryddor i (Bra för förbränningen!!)

Tog en stor portion. (eller vad vet jag hur en normalportion är, men den är stor för mig! Den är nog normal för nån annan.. kanske? Landade nog på kanske 350-400kcal, har svårt att beräkna) Anledningen till detta är två:


1) Har bara ätit 1 mål tidigare idag: (vid 10.30) åt jag en "brunch", som bestod av:



  • 1 Banan,
  • 1 ägg,
  • 2 dl vanlig yogurt,
  • 5 körsbär
  • 1 wasa knäckemacka,

blev väl runt 350 kcal


2) Imorgon händer något väldigt, väldigt viktigt i skolan. Hade det varit en normal dag, hade jag nog bara tagit lite yogurt och kanske ett ägg ikväll, men eftersom morgondagen är av stor betydelse, och jag måste vara koncentrerad och på topp, så vågar jag inget riskera. Har även planerat in att äta en större frukost med gröt och ägg imorgon. Det är alltså ingen tenta eller så, utan något mycket mer spännande :)


Nu ska jag hoppa i duschen och plugga inför morgondagen...


Wish me luck!


  Det här är rätt nära min drömkropp, tycker hon är vansinnigt snygg i kroppen!!



Totalt intag idag blev ca:  700-750 kcal.

Totalt brända på träning ca:  526 kcal.

(enligt Matdagboken.se som bland annat räknar på vikt, längd och ålder, är mer exakt än maskinernas beräkningar på gymmet. Det blir dock lite mindre antal brända kalorier... men det är ju bättre det, än att man går runt och tror att man bränt mer än man egentligen har!)

Av Marilyn - 21 september 2011 10:30

Ofrivillig vila dag 3...

Och det värsta är att jag tycker så jävla synd om mig själv och får fetångest av att inte kunna träna. Har bara gått hem och lagt mig i sängen efter skolan och mått dåligt.

Jag känner hur humöret sänks mer och mer för varje dag som går utan träning.


Jag vill bara trycka i mig godis, chips, choklad.. jag vill ha allt! Men jag har gjort ett undantag för mig själv; Jag får äta "mycket" av tillåten mat, som är bland annat yogurt, ägg, äpplen, tomater etc. Det funkar hjälpligt, men det känns som att jag balanserar på en liten tråd, som brister när som helst om jag inte får träna... Kanske jag kan köra rodd? Kanske spinning? Måste testa!

Har Googlat sönder om fötter, och det verkar vara en överbelastning i det yttre ligamentet som fäster strax under fotknölen. Så typiskt. (och nu börjar det smyga sig på smärta i andra foten oxå...!)


Har iallafall smörjt med Voltaren i övermängder, samt tagit ett gäng NSAIDS för att dämpa inflammation... Vi får väl se....blääää



 

Av Marilyn - 19 september 2011 23:53

Blev vilodag idag då.

Foten gör så himla ont, har smörjt med Voltaren som en dåre hela dagen och "haltat" lite lätt.. Fasen jävla skit oxå, orkar inte med en till belastningsskada...

Får fortsätta smörja med Voltaren och vila foten. Köpte ett par nya skor idag med lite högre klack för att avlasta just det området (+ att det inte gör ont på det stället när jag går i dem = får inga jobbiga frågor... win-win)

Jag har ju en del Kodein i skåpet i värsta fall... kunde till och med vara skönt att ta några st. och bara chilla... take a chiiillll-pillll....


Det är typ storm utomhus... rätt mysigt i och för sig.. måste passa på att gå och lägga mig medan regnet smattrar mot fönstret.. är så himla mysigt... Imorgon är en ny dag...


 

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards