Watermarilyn

Alla inlägg under juli 2011

Av Marilyn - 31 juli 2011 17:18


 




Dagen började helt okej, med frukost innehållandes mild lättyogurt och en kopp te.

Men sen skulle min mamma och jag ta en promenad, vilket inte var så satans bra grej att göra. Vi började bråka och lagom till vi kom till affären var det liksom kört. Jag gick hem och med mig köpte jag ju såklart en 200g Marabou som jag lyckades hetsa i mig. Fast inte hela då, utan 3,5 rader, resten kastade jag innan jag ens hunnit hem.


Okej NOTE TO SELF! Gå aldrig in i en butik ledsen/upprörd. Det är upplagt för snabba felaktiga impulsbeslut som man snabbt kommer ångra. Utan se till att ha full kontroll över situtationen och känslorna innan man går in genom affärsdörren!


SJälva beslutet att handla chokladen, hinna äta 3 rader och kasta den, gick på mindre än 5 minuter... så sjukt fort, känns nästan som att det inte hände. Men jag vägrar iallafall att spy upp det. Jag har gjort det några gånger, och tanken kommer alltid upp när jag överätit/hetsat. Men jag vill verkligen inte bli bulimiker, det skulle nog vara min värsta mardröm...! så jag får helt enkelt sona det på andra sätt, genom att springa extra och hoppa över andra inplanerade måltider under dagen/veckan när sånt här har hänt.... fan också.


 
    

Av Marilyn - 30 juli 2011 16:39

Har idag vågat mig ut på en löprunda ör första gången på flera veckor... eller löp och löp... var mer jogging =) Men iallafall!

Kände mig svag och höll nästan på att svimma i en uppförsbacke, har inte alls kvar samma styrka och kondition som innan jag blev sjuk. Klarade idag med nöd och näppe av att springa 7km... en kortis jämfört med mina längre rundor som brukar landa på runt 10-15km.. men men, man får börja lite svagt och bygga upp igen, vore ju alldeles jättedumt att bli sjuk igen! Då går mina planer i stöpet liksom...



Nu sitter jag och solar på balkongen med ett glas pepsi max och en Celcius... den sägs bränna 100kcal per burk! Inte för att jag vet om jag tror på det, men iallafall :)




Har idag ätit 2 dl mild yogurt (60kcal / 100g.) Känns helt okej. Är ensam hemma, tänkte begränsa kaloritintaget så mkt jag klarar ikväll. Men ibland är det svårt, fast lättare när man tränat dock... får hoppas på det bästa! Kanske ska ta några kapslar BURN, det sägs ju vara hunger och sötsugsdämpande... Är det någon som har testat Krom mot sötsug? Inte för att jag har så speciellt mkt sötsug längre... men att minska på det mer kan ju ALDRIG vara negativt... eller hur?





När man springer tycker jag att känslan i kroppen går i vågor. Jag tänker alltid på att försöka avsluta rundan positivt, så att man alltid har ett positivt minne av senaste turen, då blir det så mycket lättare nästa gång man ska ut.



Löpturens stadier:


  • En grym känsla innfinner sig de första stegen man springer. Fötterna är lätta och man känner energin. Musiken peppar och. man känner sig så fri och oövervinnerlig.
  • Efter en ca 15-20 minuter börjar det kännas jobbigt, riktigt jobbigt. Här brukar jag vilja byta låt till något riktigt peppande, för 20 minuter är som en topp i jobbighetskänslor och det gäller att bara ta sig förbi och orka vidare.
  • När man sprungit ca 30 minuter har man ofta kommit en bit, och man börjar känn sig bra och som att man uträttat något. Här brukar jag sätta upp mål för rundan, t.ex "äsh jag orkar 5km till" eller "jag springer dit och dit och sedan hem" eller "jag kan springa till 50 minuter" eller "jag vill slå mitt distansrekord"
  • Resterande tid är egentligen en inre fight med sig själv, att klara av det mål jag satt upp, om det är att springa en viss sträcka, slå en tid eller helt enkelt orka hem.
  • Sista minuterna innan mitt mål är avklarat brukar vara fyllda av välbehagskänslor men också riktigt tuffa. Ofta är jag riktigt trött, törstig och har kanske ont i ben/fötter, men det gäller att kämpa in i det sista.
  • Sekunderna när man slutar springa och börjar varva ner/gå, jag har uppnått det mål jag satte upp tidigare under löprundan och man känner sig BÄST I VÄRLDEN!

Hur känner ni när ni springer? Har ni också olika "stadier" som jag?


 

Av Marilyn - 30 juli 2011 00:45

Fattar inte varför jag måste vända på dygnet så fort jag är ledig...

Har läst nånstans att man antingen är morgonmänniska eller kvällsmänniska... men jag vet vad jag är... NATTUGGLA.



 

Av Marilyn - 29 juli 2011 23:12

Jag behöver motivation, inspiration, jag behöver THINSPO.

Jag behöver Supersize vs. Superskinny!!!

 

TIPS på laxering när man inte har nåt laxermedel:

Ät följande:

  • 1 paket läkerol giants
  • 2 dl minikaloriyogurt (sötningsmedel) med hela linfrön och torkade plommon
  • 2 färska plommon
  • 2 glas pepsi max
  • 1 kopp kaffe

Om inte detta får fart på magen kan man alltid testa 1 påse Viktväktargodis... i nödfall om apoteket har stängt, eller om man inte vill förnedra sig och köpa laxermedel... OBS, fungerar bäst på "hungrig" mage.


Såklart innehåller detta lite kalorier, men om man tar detta som "middag" slår man ju 2 flugor i en smäll... liksom.

Av Marilyn - 28 juli 2011 10:29

Kikar in en snabbis innan jag sticker iväg till mitt älskade hemska jobb... hatar att jobba där verkligen, vill säga upp mig...Känns inte som att jag gör något annat än att jobba och sova! Om livet är såhär vill jag typ inte leva.


Mamma har iallafall varit hemma en sväng... och gjort matlådor till mig!!! aj aj aj... men jag tar dem till jobbet, vilket är rätt skönt, för folk där började fråga om jag bara äter yogurt... hmmmm


Har inte vågat att väga mig än heller... vill inte att vågen ska visa mer än 53.... måste ha några bra dagar först.... det är så sjukt svårt att tappa de där sista kg:na när man inte kan springa... men i helgen så.. då ska jag göra ett försök och hoppas att kroppen pallar och att jag inte blir så sjuk igen.....


     see ya later... =)

Av Marilyn - 24 juli 2011 22:18

Har blivit hopplöst sjuk... feber och andra jobbigheter. Har tagit ipren och energidrycker och halstabletter och jobbat iallafall... Däckat hemma direkt efter.


Mina dagar har i matväg bestått i:

  • Frukost - Kaffe
  • Lunch - Sallad, tomat qinoa och gurka eller bara yogurt
  • Middag - yogurt

Därimellan energidrycker och pepsimax.


Vågade äntligen väga mig igen efter veckans jobbigheter i form av födelsedagsfirande:

52,7kg


Är nöjd att det stannade under 53, det är någon sorts mental gräns jag satt, som jag absolut inte får överskrida... till något pris...! Oavsett sjukdomar och middagar och allt vad man tvingas utsätta sig för....


 

Av Marilyn - 20 juli 2011 16:35

Tänkte ju uppdatera när jag kom hem igår.. skulle bara ta en kort dusch, men det slutade med att jag somnade i badkaret... LYCKAT!


Iallfall så gick gårdagen enligt planen till en början, ingen frukost, en persika och pepsi max till lunch, och sen till middag hände det nåt jag inte alls var beredd på.... BUFFÈ!


Katastrofläge... jag tänker inte ens ge mig på att försöka kaloriberökna mängden. En bra sak är dock att det var vegetarisk/vegansk mat, vilket ofta betyder att kalorimängd per matenhet (eller hur man nu ska uttrycka det =P) sjunker.


Denna dag är jag ledig... har börjat helt ok, än så länge har jag druckit en kopp kaffe och tagit en ruta marabou. Planen är att äta mat först ikväll då vi får gäster. Det är ett jäkla meck det här med att fylla år och firas, för man står på så vis i centrum... men snart är detta ÖVER!

Längtar.....


Har dick gått och blivit sjuk... IGEN... det handikappar mitt liv, jag kan inte träna som vanligt och det känns så stört jobbigt...


Imorgon tänker jag gå till Apoteket och köpa några laxertabletter... känns pinsamt of course....



  Väldigt söt kjol och smala fina ben

Av Marilyn - 19 juli 2011 23:24

Testar att mobilblogga för första gången för att se om det funkar... Är bara så sjukt segt! Uppdaterar mer om hur dagens matintag gått när jag kommer hem.Ciao /m

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards