Watermarilyn

Alla inlägg den 13 september 2011

sug

Av Marilyn - 13 september 2011 21:41

Åh nu sitter jag här och brottas med ett enormt sug efter typ mat. Vadsomhelst, mackor, kakor, morötter, bara nånting!!!

Men jag ska inte... Måste identifiera varför det känns såhär.

Har räknat ut att mitt kaloriintag borde ligga runt 2ooo-25oo kcal per dag (Hur det nu kan stämma, måste bero på träningen)


Idag har jag ätit:


  • Frukost: ca: 150 kcal
  • Lunch: ca: 2oo kcal
  • Middag: 250 kcal

Totalt 6oo kcal.

Okej men då är det därför.(+ igår brände över 1ooo kcal och intog runt 4oo kcal, detta är ett uppbyggt underskott)

Plus att jag inte tagit några piller alls eller druckit mer än 1 kopp kaffe, eller tränat, eller druckit speciellt mkt cola zero. Eftersom allt detta är hunger/sug-dämpande och jag inte ägnat mig åt sånt idag så blir det såhär.

Dessutom har jag läst någonstans att man blir mer hungrig än normalt när man sover för lite (+ att man bränner mer för att hålla sig vaken)


Ekvationen är löst.


Men nu är jag nära att faila. Vet att jag bara måste gå och lägga mig NU, men jag kommer inte kunna somna.

Detta är ett mentalt krig. Nu vill jag bara ge upp och vara normal som alla andra som kan ta en kvällsmacka med typ Oboy... fast det kommer ju så INTE att hända.

Av Marilyn - 13 september 2011 19:59

Lägger upp lite nytagna bilder.

Dessa är tagna nu på kvällen, efter frukost, lunch och middagsätande och ingen träning alls idag. Så magen är proppfull.

Håller inte in magen, utan spänner endast magmusklerna.

Mina mål:

Lite mer fett kan försvinna och magmusklerna kan bli mer definierade. Dessutom önskar jag mer "insjunken" mitt på magen... där det nu är som en lite bulle nästan.






Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder på kroppsdelar och sen skriva målen med dem. Kan vara motiverande...

  

Av Marilyn - 13 september 2011 07:01

Har mycket obligatorisk tid i skolan = mindre tid för annat.

igår blev det dock träning efteråt:

  • Först Core 25min
  • Sedan Fysträning 45 min
  • Till sist sprang jag 1 mil

Försökte stretcha, men har maaassa träningsvärk från fysträningen. Är ju massa styrka i!


Skulle "laga middag" igår när jag kom hem vid 9-tiden. Kokade 2 dl tortellini... som jag tänkte äta medan jag duschade (spara tid) Men det slutade med att jag hällde ut allt i toan utom 2 tuggor... Var bara inte på humör för att äta.



Nu är det frukost-time och på menyn denna morgon står

  • 1 kopp te
  • 1 banan
  • 1 dl miniypggi, 1 matsked frysta blåbär, 1 tsk kesella och 2 tsk linfrön (blir nästan lite som glass)

Iallafall är magen heeeelt full av allt det där, men eftersom midagen igår inte typ blev av, så känns det rätt okej..


 

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards