Watermarilyn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marilyn - 31 augusti 2011 23:31

Igår var en bra dag.

Åt 2 bananer under dagen.

Gick till gymmet och sprang 6km.

Sen blev det utgång och jag drack 1 flaska vin själv (+lite annat)

Vaknade och åt en persika och drack en halv flaska cola zero, som jag spydde upp.

Morgonvikten i morse var 50,8kg (BMI 17,6)

Är nu bara 1 hg från LW på länge....


 

Av Marilyn - 30 augusti 2011 11:30



Älskar min våg, (iallafall när den samarbetar)


Morgonvikt: 51,3kg (BMI 17.8)


 

Av Marilyn - 29 augusti 2011 23:20

Ni kanske kan gissa vad jag gjort idag ( bland miljoners andra grejer :P ) men iallafall så har jag köpt nya batterier till min våååg!


Kvällsvikt: 51.9kg (BMI: 18)

GREAT :) och då har jag ändå haft tenta och just kommit "hem-hem"... så detta kan bara gå åt ett håll (I hope) och det är neeeeeer!


Var på gymmet en snabbis också, blev 8km på löpbandet med stor lutning,

+ 2000 meter rodd.


Ett jättebra tips till er alla: RODD! Varför?




  • Superbra konditionsträning
  • Stärker rygg och axlar (som man ofta glömmer att träna)
  • Bränner FETTT :)
  • Påverkar inte ben/fötter negativt, vilket gör att man kan träna kondition efter ett löppass, eller om man har ont/träningsvärk i benen!
  • Tonar armarna.

Så nu är det dags att börja RO tjejer! (och killar?)







 

Av Marilyn - 28 augusti 2011 23:46

Middag blev 2 dl Yoggi miniyogurt.

Nu är det dags för en persika och sedan sova.

Imorgon är det tentadags.... Wish me luck!


 

Av Marilyn - 28 augusti 2011 18:00

Nu är jag hemma i min egen lägenhet!


Idag har jag ätit:

Frukost: 2 dl MiniYoggi-yogurt med linfrön, 1 plommon + kaffe

Lunch: 1 dl havregrynsgröt med linfrön, kanel och sötningemedel + kaffe

Mellanmål: Energidryck Sugarfree

Middag: Vet ej... inte planerat något, går efter hur det känns.


Hittintills ungefär 250kcal


Dagens träning:

70 min på löpbandet

100 situps



Orkar inte räkna ut exakta kalori +/- . På bandet stod det iallafall att jag bränt 800kcal, vilket jag vet inte riktigt stämmer. Förut hade jag Matdagboken och beräknade in i minsta detalj. Men nuförtiden vet jag på ett ungefär hur mkt Kcal allt innehåller och ungefär hur mkt Kcal jag bränner för varje träningsform. Det är mer om jag äter nåt udda eller tränar nåt speciellt som jag brukar kolla efter.



En viktuppdatering hade ju varit trevligt, men nu är det så att min kära våg inte fungerar... och jag tror det beror på att jag måste byta batteri... så den som väntar på nått gott.... hehe


   

Av Marilyn - 25 augusti 2011 17:43

Mamma kommer hem.

Det går ett tag, jag börjar fixa mig. Hon kommer ut och ställer sig och tittar på mig medan jag sminkar mig och säger med anklagande och barnslig röst:


"Du har ätit upp mitt bröd. Jag som hade längtat efter det. Tänkte att jag skulle äta det med en skiva ost. Och nu är det borta...."


Jag ville bara skrika, att

"Ja det har jag, jag hetsade det efter att jag blev så ledsen när du sa att jag springer som ett mongo"


Men jag var bara tyst, och gick in i badrummet och fortsatte sminka mig...  Inuti kokar ilskan och jag känner hur jag hatar dig.


Och det är inte första gången denna sommar som "DU HAR ÄTIT UPP" sägs...

Och ofta är det endå bara små "skitsaker" som typ en liten brödbit! Eller typ en banan, eller 1 rad choklad! WHY!? Gå och köp en ny då! Affären ligger 5 minuter bort...

Är det så viktigt att påpeka att jag ätit något och göra det så fruktansvärt anklagande?

Det är redan kämpigt som det är, utan alla dessa kommentarer. Jag känner mig så sjukt ovärdig att äta. Känner äckel, vill kräkas. Jag vill aldrig någonsin äta av din mat igen. Ever.


 

Av Marilyn - 25 augusti 2011 16:09

Det skulle bli en så bra dag idag.

Ska bort på middag ikväll och hade planerat min dag in i minsta detalj.


Gå upp och "ät frukost" -Okej fan redan där blev det fail. Mamma satt och bevakade köket, blev tvungen att äta lite yogurt och ta en persika. Kanon verkligen!


Därefter skulle jag ut och springa och inte äta något mer förrän tills middagen ikväll.



Vad händer?


Kommentarerna av mamma tidigare ledde till en hets så fort hon gått hemifrån.



Lyckades glupska i mig 1 avokado, ett litet bröd och ett halvt glas lättmjölk. Som kronan på verket tog jag en näve cashewnötter.

För att avleda min hets tog jag en dusch, det brukar vara mitt sätt att få stopp på något sätt. Ibland äter jag till och med medan jag duschar (!?)

Det händer att jag spyr jag upp det hetsade, men det beror mest på vad det är, och mängden...

Denna gång vart det bröd och nötter... ingen höjdare att spy alltså.

Jag är så himla bra ibland och tar så fina och kloka beslut....! (inte)



Så vad händer nu? Sitter färdigduschad och ska fixa mig, och sen försöka avleda tiden tills dess att jag ska gå.



Vägde mig också strax innan hets. 52,5kg.

Detta var ju dock inte morgonvikt + att jag ätit frukost, druckit 2 koppar te, 4 glas cola zero och inte varit på toa.

Hatar föresten den här äckel-vågen som finns härhemma. Snart är jag dock hemma hos mig och får väga mig på den "riktiga" vågen, som jag litar på.

Av Marilyn - 25 augusti 2011 14:51

När jag var yngre blev jag retad för att jag springer konstigt, att det inte ser ut som alla andra.

Det resluterade såklart i att jag inte vågade springa framför någon, någonsin.

Vågade absolut inte springa på bandet på gymmet, aldrig! Hade hellre dött än gjort det.

Men i våras tog jag mod till mig och vågade, och märkte att man blir inte retad eller påhoppad längre. Ingen säger nåt. (folk kanske tänker, men det behöver jag ju inte höra)

Det var så himla skönt, vilken känsla att äntligen ha övervunnit det där som hände så ofta när man var liten, man har övervunnit en rädsla i sitt liv! Och jag springer jätteofta och älskar det nu.




TIlls idag. Då min kära, underbara mamma (obs! ironi) lyckas kläcka ur sig att

"du springer så himla konstigt!"

"Jag försökte jättelänge komma på hur du gör" - Hon försöker härma mig

"Har aldrig sett någon som springer så konstigt som du"
"Man undrar ju hur du sätter ner foten, om det blir snett, himla märkligt!"




Tack så hemskt mycket! Nu känns det ju verkligen så härligt att springa igen!

Nu har jag bara en stor klump i magen och halsen är helt åtsnörpt. Jag vill aldrig springa igen, jag vill bara lägga mig under täcket och typ dö. Känner mig som världens missfoster.



 

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards