Watermarilyn

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Springer som en mupp

Av Marilyn - 25 augusti 2011 14:51

När jag var yngre blev jag retad för att jag springer konstigt, att det inte ser ut som alla andra.

Det resluterade såklart i att jag inte vågade springa framför någon, någonsin.

Vågade absolut inte springa på bandet på gymmet, aldrig! Hade hellre dött än gjort det.

Men i våras tog jag mod till mig och vågade, och märkte att man blir inte retad eller påhoppad längre. Ingen säger nåt. (folk kanske tänker, men det behöver jag ju inte höra)

Det var så himla skönt, vilken känsla att äntligen ha övervunnit det där som hände så ofta när man var liten, man har övervunnit en rädsla i sitt liv! Och jag springer jätteofta och älskar det nu.




TIlls idag. Då min kära, underbara mamma (obs! ironi) lyckas kläcka ur sig att

"du springer så himla konstigt!"

"Jag försökte jättelänge komma på hur du gör" - Hon försöker härma mig

"Har aldrig sett någon som springer så konstigt som du"
"Man undrar ju hur du sätter ner foten, om det blir snett, himla märkligt!"




Tack så hemskt mycket! Nu känns det ju verkligen så härligt att springa igen!

Nu har jag bara en stor klump i magen och halsen är helt åtsnörpt. Jag vill aldrig springa igen, jag vill bara lägga mig under täcket och typ dö. Känner mig som världens missfoster.



 

 
 
clarisse

clarisse

26 augusti 2011 09:28

Varför fattar inte folk hur hårt sådana ord tar? Tänker de inte efter överhuvudtaget innan de säger något?

Jag tycker att det var väldigt taskigt av din mamma att säga så. Speciellt med tanke på att du haft problem med att springa så att andra ser pga det. Otaktiskt var det.

http://clarisseaeabeatrix.wordpress.com

 
Loivsa

Loivsa

28 augusti 2011 20:40

Hej:) Kul att höra att du följer mig:) ja, jag stängde ner bloggen en stund:) så det var ingen som kunde läsa och jag bloggade inte heller. Tack för lyckoönskningar :)

http://Www.Loivsa.blogspot.com

 
Stjärnmullvad

Stjärnmullvad

30 augusti 2011 11:14

Jag har fått höra att jag springer som en kyckling.. När jag var yngre blev jag jätteledsen, men nu skrattar jag åt det. Ibland. Mest för att det låter fult, "springer som en kyckling", men jag antar att jag fortfarande springer konstigt..

Spring ändå. Du springer bättre än alla andra, sen om det inte faller alla andra i smaken är inte viktigt.

http://stjarnmullvad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marilyn - 16 december 2011 09:26

Morgonvikt: 50,9 kg BMI: 17,9 wohaaa!   Får se hur detta håller i sig, det är ju jul snart ha ha! ...

Av Marilyn - 15 december 2011 13:09


Jag har helt snöat in på såna här bars, typ Allevo, Nutrilette och allt vad dom heter. Käkade just en till lunch. Dom är riktigt goda, och man blir jättemätt i flera timmar! Dessutom innehåller de bara 200-220 kcal per par, så ersätter man tex midd...

Av Marilyn - 14 december 2011 21:23

Dagens träning: Bodybalance 1h Löpning 1,3 mil Rodd 5000 meter   Känns bra! Blir shake och ägg till middag. ...

Av Marilyn - 14 december 2011 06:54


Vikt igårkväll 51.1 kg... undrar hur det gick till... har inte alls samma hunger längre, kan hoppa över både det ena och det andra målet utan problem. Jag tror att det är stressen, jag varken hinner äta eller bli hungrig. Sprang 1,5 mil igår, nytt ...

Av Marilyn - 9 december 2011 15:55

Har tentaperiod för tillfället! Har dessutom börjat träffa en person lite smått... mysigt, han beundrar min starka, smala kropp. Jag har ingen aptit, gått ner 2 kg, fått snygg mage... springer ute i snön, vilket sagolandskap! Tränar på gym varje dag....

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards