Watermarilyn

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Marilyn - 2 augusti 2011 20:42

Nu har jag äntligen kommit igång med träning =) känns så himla skönt! Idag var jag rätt seg, men gav mig ändå ut på en 5 km:ers runda, med 1 km uppvärmning och 1 km cool down. Maten idag har varit helt okej, till frukost blev det 1,5dl naturell lättyogurt + kaffe, till lunch blev det tomat, champinion, sallad och lite paprika + lite fetaost, och till middag har jag tagit en omelett på 2 ägg (kände att det var dags att fylla på med lite protein) och 4 finn crisp.




Igår sprang jag min första mil på 5 veckor... så stört härligt att komma hem efteråt.. men jag däckade verkligen ihop, somnade kl. 8.

Maten igår var katastrof, fast bra också.

  • Till frukost blev det lite yogurt,
  • till lunch en Celcius

och sen hände det ju jobbiga grejer...

Nämligen så hade mamma köpt en chokladkaka (Helnöt 200g) dagen innan och frågade om jag ville ha...

Jag kunde inte tacka nej kände jag, för jag har gjort det så många gånger nu, och hon har verkligen börjat tjata och undra över mina matvanor.

Problemet som jag har är ju att när jag väl släppt kontrollen, är det helt omöjligt att sluta. Så jag åt upp typ allt utom 2 rader.


Men saken är den, att jag typ skäms när jag äter det, så jag ville inte att det skulle synas, så  dagen efter gick jag till affären efter jobbet och köpte en ny chokladkaka och bytte ut mot den som nästan var slut i kylen (bröt bort 2 rader innan, så det såg ut som att jag bara tagit 2 rader) Planen var att slänga den jag bytte ut + de två raderna jag bröt av, men planen fullföljdes ju såklart inte, utan jag åt upp det istället (vilket inte var så konstigt egentligen eftersom jag inte ätit mer än 1dl yogurt tidigare på morgonen) Men jättebra verkligen, då blir man så stolt över sig själv, när man typ lever på MARABOU?! så jag stack ut och sprang 1 mil, och sen när jag kom hem drack jag bara lite proviva-juice och somnade.




Imorse vågade jag mig också upp på vågen, som var ganska så snöll.





52,1 kg! vilket ger ett BMI på exakt 18! Whohoo, snart på 17 igen =)






Kändes helt okej, det går nedåt iallafall... men det är ju så när man springer, mkt lättare! =)





När jag var ute idag såg jag mig själv i ett skyltfönster, ångest och panik, ville bara börja gråta, jag ser hemsk ut. Jag har pinnar till ben och armar, och ser typ helt överviktig ut runt magen, det är katastrof... Fattar inte varför jag måste se ut som en tjockis-padda!


Nu måste jag verkligen lägga i en högre växel...



Har just kollat på Supersize vs. Superskinny... BÄST! Jag är typ besatt av tjockisar, tjockisskämt, och tjockisTV....

     



Why cant this be me?


Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards