Watermarilyn

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Det här med lingonveckor

Av Marilyn - 19 oktober 2011 14:29

Jag har ju som sagt förut inte haft mens på över 10 månader... Och jag funderar mycket på om jag ska gå till vårdcentralen och "söka hjälp" för det. Fast jag misstänker ju vad det beror på, samtidigt som jag inte fattar hur det skulle vara möjligt. Jag menar, jag är inte ens speciellt smal, skulle typ alla tjejer som är som jag och smalare inte ha mens då eller? Jag vet ju flera som är smalare och endå har det. Förstår inte hur det går ihop faktiskt. Har funderat på att göra en såndär impendansmätning på Apoteket, där man får reda på hur många % kroppsfett man har.


Samtidigt så vet jag att jag skulle få massa frågor om jag gick till en läkare, och säkert bli sedd på som nån med ätstörningar kanske, men det känns så dumt, för det har jag ju inte! Jag är inte ens speciellt smal, jag kan äta godsaker/kakor ibland utan att spy osv. Aja.... komplicerat.. hur hade ni gjort?







Nån mer som "lider av amenorré"? Vad har ni gjort/ ska göra åt det?


Jag vill ju ha barn nångång i framtiden... Samtidigt kan jag verkligen INTE tänka mig att gå upp i vikt, jag är ju inte ens smal nu...



 

 
 
Sofia

Sofia

19 oktober 2011 15:30

Har inte haft min på 5 månader, vet inte vad jag har tänkt göra riktigt ;s men man blir inte steril om man är utan den för länge, eller?

http://tsvphoto.blogspot.com

 
Ingen bild

nn

19 oktober 2011 16:02

Jaa.. varför ingen mens.. Du tränar jättemycket samtidigt som du har ett sjukligt lågt matintag. Ding ding ding..? Spelar ingen roll om du äter en kaka lite då och då, du kan gott och väl vara sjuk ändå.

Det här är bara en teori, men jag tror inte du inser allvaret i din situation då du själv säger att du inte är smal trots de fakta du har. Att du ser på dig själv ungefär så som anorexitjejen du skrev om i förra inlägget förmodligen ser på sig själv.

 
thinzo

thinzo

19 oktober 2011 17:35

ja, det är pga dina matvanor antagligen. du äter lite, tränar mycket och sliter på kroppen. och mens kan ta tid att få tillbaka. men rådfråga gärna läkare ju!! men det är antagligen för att du tränar mycket. mitt bmi är på 19 nu (!!) och jag fick inte min senaste mens. äter mycket. men har varit såhär länge, så kroppen har tagit stryk.

oj mah bad för lång kommentar
puss!

http://thinzo.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marilyn - 16 december 2011 09:26

Morgonvikt: 50,9 kg BMI: 17,9 wohaaa!   Får se hur detta håller i sig, det är ju jul snart ha ha! ...

Av Marilyn - 15 december 2011 13:09


Jag har helt snöat in på såna här bars, typ Allevo, Nutrilette och allt vad dom heter. Käkade just en till lunch. Dom är riktigt goda, och man blir jättemätt i flera timmar! Dessutom innehåller de bara 200-220 kcal per par, så ersätter man tex midd...

Av Marilyn - 14 december 2011 21:23

Dagens träning: Bodybalance 1h Löpning 1,3 mil Rodd 5000 meter   Känns bra! Blir shake och ägg till middag. ...

Av Marilyn - 14 december 2011 06:54


Vikt igårkväll 51.1 kg... undrar hur det gick till... har inte alls samma hunger längre, kan hoppa över både det ena och det andra målet utan problem. Jag tror att det är stressen, jag varken hinner äta eller bli hungrig. Sprang 1,5 mil igår, nytt ...

Av Marilyn - 9 december 2011 15:55

Har tentaperiod för tillfället! Har dessutom börjat träffa en person lite smått... mysigt, han beundrar min starka, smala kropp. Jag har ingen aptit, gått ner 2 kg, fått snygg mage... springer ute i snön, vilket sagolandskap! Tränar på gym varje dag....

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards