Watermarilyn

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Marilyn - 15 oktober 2011 10:52

Igår ordandes det middag, blev soppa och hembakt bröd med kladdkaka efteråt. Drack även 5 glas rödvin. Åt egentligen inte speciellt mycket, men jag tror att det där brödet svällde i magen... för framåt kvällen stod magen RAKT UT och det kändes typ som att jag skulle föda barn imorgon... Det var hemskt!

Så jag kände att jag var tvungen att spy en del, såklart kom inte allt upp eftersom det var några timmar sen jag åt, men det kändes bra att typ lätta på trycket eller vad man ska säga. Tog även dulco innan jag somande... skönt.


Dock köpte vi 2 st 100g mörk choklad också, som inte blev uppätna, och nu ligger dom i skåpet och ropar och gör sig påminda.

Men jag ska väl försöka låta bli, känner att jag vill vara "ren" idag och hålla mig till goda, bra saker, som kesella, ägg, paprika osv.


Igår satt vi också och pratade lite om den här matdagboken vi var tvugna att göra... Och gissa vad en av mina kompisar säger?

"jag äter 700kcal per dag"

ASSÅ VA!?

HUR?

Hon är ju ingen pinne liksom!?



Och det konstigaste är att hon inte verkar ha nåt jobbigt förhållande till mat heller, inte dessa hetsviljor som jag kan känna av, när handen liksom inte bara kan slutat gå i skyttetrafik i godispåsen/kakfatet whaterver... det är skitkonstigt, för vi är lika långa... och vi väger väl ungefär samma, jag har för mig att jag väger ca 1-3kg mindre än hon (fast jag har mer muskler, eller jag måste ha det! för jag tränar 2-3 timmar 6 dagar i veckan, och hon tränar knappt 1 timme 1-3 dagar i veckan)

Men jag menar.... kan hon, då kan väl fan jag? Varför måste jag vara en sån snusk-apa och trycka mellan 500-1400 kcal per dag, när hon klarar 700? Och dessutom sabba det på helgen genom att dricka alkoholm och äta choklad... Och här sitter jag och önskar mig en kropp som är smalare än hennes, men jag äter mer än hon... det här går inte..!


Igår medförde alltså 2 förändringar i mitt liv:




  • Ät max 700 kcal per dag, börja räkna mer noggrant
  • Ät inte bröd, undvik till varje pris, JAG ÄR ÖVERKÄNSLIG (dom där magsmärtorna igår var helt insane!!!)









 


Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards