Watermarilyn

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Marilyn - 20 oktober 2011 23:15

Sådärja, då har jag beställt Glucosanol från en sida på internet... ska bli spännande att testa dem. Har en hel lista på grejer jag vill testa... men dessa har jag varit inne och klämpt på länge på apoteket... Spännande!

Av Marilyn - 20 oktober 2011 21:23

Idag blev det en stabbig frukost (måste bli så pga av grejer som händer i skolan). Men sen gick det lite utför, på lunchen fanns det kakor och choklad, åt 4 st finska pinnar och typ 8 dumle.. inte bra.

Sen tog jag en banan och drog till gymmet.

  • 1 timme yoga
  • 70 min tuff spinning

Därefter gick jag med några kompisar och åt 1 tallrik tomatsoppa och 3 pannkakor. Känns inte bra.

Dock har jag börjat med matdagboken igen, och det ger mig fetångest att se kalorimängden svart på vitt, det gör att man tänker till lite extra innan man tar nåt. För det är JOBBIGT att varje kväll se hur mycket man äter, det är jobbigt att fylla i. Annars blir det lätt att man slirar lite grann för sig själv med sanningen och kanske tar lite mer än man borde. Om man vet att man ska skriva in allt på kvällen, och hur det kommer kännas när det är fetmycket (som idag) så är det lättare att "tacka nej till sig själv" Jag behöver styra upp mig själv med mattänket. Lite mat-boot-camp. Har blivit lite mycket "slira på sanningen" på senaste tiden.


Idag blev uträkningen såhär:

In: ca +1500 kcal

Ut: ca -700kcal

Totalt: -800 kcal


Och detta är ju självklart inga bra siffror. Jag skäms och mår dåligt. Hade egentligen tänkt att slippa middagen för att kompensera lunchen, men det gick ju inte, det är det här jag menar med att jag kanske inte är beredd att offra socialt umgänge för att slippa äta. För umgås jag med vännerna kan jag inte lämna mat eller inte äta, dom har benkoll och börjar förhöra och frågasätta, och dom är inte nådiga.


Imorgon ska det (förhoppningsvis) se bättre ut. Har redan bestämt att halvera kaloriintagen på frukosten, det är lätt att hålla. Och lunchen blir matlåda, så det är inga problem.. det är sen det jobbiga börjar... umgänget... men vi får se hur det går.


Notes to Self:

Just det, måste komma ihåg att beställa hem äppelcidervinäger oxå. Min är slut snart nämligen... Har också funderat på dessa "Glucosanol", vad är det? undrar om dom är bra... måste googla lite.. kanske skulle ta och testa dem... Juste, Dulco börjar ta slut oxå, verkar bli en tur till Apoteket... Föresten, frågar apotekspersonalen något om man vill köpa typ Allli, Glucosanol eller det där Liposanol..? man kanske kan beställa på internet för att slippa frågor...



 

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards