Watermarilyn

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Marilyn - 2 oktober 2011 21:23

Idag har jag gjort en liten hälsokur på mig själv... typ... Har haft fasta* hela dagen och gått på 90 min Yoga... riktigt skönt. Kände att jag behövde någon sorts utrensning och mental sinnerso/balans efter dagarna som varit. Det har idag inte ens varit jobbigt med fastan. Har haft stor mental kraft. Har idag intagit endast te, vatten och 2 dl lätt filmjölk.


* Med fasta menar jag endast flytande är tillåtet. Ex: Lätt filmjölk/yogurt, klara enkla soppor, shakes, vatten, te, lightläsk, lightdricka, kaffe... etc.


Anledningen till detta är att tidigare dagar har varit ganska kaotiska på matfronten. Ni läste ju om min godishets i fredags, och igår åkte jag till Ikea med några kompisar, vilket resulterade i SERIÖS överätning (som vanligt) med 4 bullar, kopiöst med choklad + köpt frukost och lunch.


Egentligen borde jag införa det som tradition, fasta på söndagar med tillhörande yoga. Det blir liksom lättare att hantera om man går på yoga också, det blir som en "hälsosam touch" på det istället. (Ett tips till alla som försöker fasta, men inser hur knöppt det är, och går iväg och äter en macka) Fast det e klart, det kan ofta vara svårt att fasta på söndagar, speciellt om man varit ute på lördagen och det gått lite dåligt... (som det ofta gör) Det beror ju lite på hur ens liv ser ut och så...


Tänkte gå och ta en varma koppen nu då... blir en bra dag det här...

Bjuder på en bild också, har dock högre vikt här än "normalt" pga av föregående ätar/hetsdagar.




  ♡♡♡


Av Marilyn - 2 oktober 2011 15:55

Jag funderar på att börja rida igen... Tävlade ganska mycket när jag var yngre, och det var mycket press, vilket gjorde att jag till slut inte orkade längre. Men det skulle vara roligt att återuppta det igen, fast mer på lugn hobby-nivå... någon gång per vecka bara kanske.... så man hinner med plugget oxå.


När jag börjar jobba sen tänker jag kanske skaffa mig en egen häst. Skulle nog vara bra för balansen i livet...


           



Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards