Watermarilyn

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Marilyn - 18 oktober 2011 20:00

Det finns en så himla äckligt smal tjej i skolan... hon är verkligen anorexiafall DELUXE. Det ser ut som att hon ska falla ihop när som helst. Kinderna är helt insjunkna och hon ser ut att vara typ 80 år gammal, fast hon är kanske 23-25 år. Hon går helt hackigt också, som att benen på henne ska gå sönder när som helst. Hon ser ut som en Auschwitzfånge. Man mår uppriktigt sagt riktigt dåligt när man tittar på henne.

Fattar ärligt talat inte hur hon ska klara skolan sen när det blir lite tuffare... Men det är verkligen avskräckande så som hon ser ut.

Jag vill verkligen INTE se ut som hon. Ingen tjej tycker hon är snygg, ingen killen tittar längtande efter henne. Alla viskar och stirrar och pratar bakom hennes rygg, och säger att hon är äcklig. Och förmodligen går hon runt och tänker att hon är tjock. Hon har fått massa stöd och hjälp, och alla vet om det, hela hennes klass är typ involverad. Fördjävla hemskt, så vill man ju verkligen inte ha det. Hon är nog det värsta fallet jag sett faktiskt... Är i klass med de värsta bilderna man får upp när man googlar anorexia. USCH!


Ofta kan jag dock tycka att andra väldigt smala kroppar är fina, men som jag skrev i ett tidigare inlägg finns det faktiskt en gräns för när jag inte tycker att det är snyggt längre. Jag misstänker att den gränsen kanske är lite lägre för mig än för folk som anses 100% "normala" i sin kroppsuppfattning, men hon har då verkligen passerat den gränsen.. med kanske inte vet jag uppemot 5-10kg, vilket är ganska mycket!


Idag var jag på gymmet iaf.. blev 55 min spinning. Men jag var så himla trött.. kändes som att jag höll på att somna och kunde bara tänka på att komma hem. Varje steg hem kändes som en enorm kraftansträngning. På vägen hem köpte jag en stor flaska cola zero, det var ganska längesen jag hade det hemma senast... kände att jag saknade det och har redan druckit upp halva flaskan. Till middag blev det 3 små falafelbollar och 1,5 dl kokt cous cous...


Kände dock ett visst vemod idag efter att ha sett den där tjejen och hört mer om henne. Blev rätt illa till mods. Vill verkligen inte hamna där. Men å andra sidan vet jag att det inte kommer att hända. Jag värdesätter mina vänner och mitt sociala liv alldeles för mycket. Ingen vill umgås med ett sånt psyko som hon.


Nu blir det plugg och sova!


 

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards