Watermarilyn

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

It's a perfect day for a record.

Av Marilyn - 18 september 2011 18:25

Idag när jag vaknade ville jag ha CHIPS! chips chips var som ett mantra i huvudet och det enda jag kunde tänka på.

Det var så att jag seriöst övervägde att gå till affären för att köpa chips och ligga hemma hela dagen med påsen (inte för att det hade tagit speciellt lång tid att moffa 1 påse chips, men ni fattar)


Vad göra åt saken då?



Jag gjorde en mental uppgörelse med mig själv att

"okej, men om du går ut och springer en runda, så får du köpa chips sen ikväll"



WOHO! simpel som man är så funkade det. På med löpargrejer och ut i spåret.

Börjar med att gå som uppvärmning, och det känns inte kul alls.. jag ORKAR inte...

Tänker att okej 5 km räcker.

Börjar springa, rösten från Runkeeper säger "distance; 5,2 km"

Tänker att det här var inte så farligt, solen skiner, det är en fin dag!

Gör en ny deal; Om jag springer 5 km till, så får jag också köpa den nya chokladen från Marabou, "orient" heter den visst.



När jag tangerat milen börjar fix-tankarna komma upp.



Tänk om jag skulle ta och springa 2 mil idag, det vore nice, men det har jag ju gjort förut, vore roligare att slå rekord!! 2,5 mil, det orkar jag nog!

Springer vidare, är inte nöjd med 2,5 mil, det låter ju så lite!

Sätter nya mål. 3 mil. Det vore nåt det.

Tänker att, det blir till att springa 3 mil, om jag så ska gråta av smärta...

Sista 0,5-10 km är bara ren pain. Varje steg gör ont, och jag känner mest att jag orkar snart inte mer, vill bara lägga mig i mossan och gråta. Men mål är till för att hållas.


Det tog strax under 4 timmar att genomföra, för jag sprang väldigt långsamt för att orka.


När jag äntligen kommit i mål, får jag inte alls den där sköna välbehagliga känslan att jag är bra och klarat av något fantastiskt, som jag fick när jag sprang 2 mil första gången. Nu kände jag mig mest KNÄPP! Jag är verkligen knäpp. Vem gör såhär? Jag kan inte berätta för folk...


Och nu då?

Har ont i foten, smörjde med Voltaren. Hoppas det inte stannar kvar.

Sitter med middagen, som blev 1 stekt ägg + 1,5 dl vegetarisk pytt i panna som jag blandat ut med wokgrönsaker för att öka mättnad och minska kalorier.

Enligt runkeeper brände jag 2156 kcal. (lite överoptimistiskt)

Har tidigare idag ätit 1,5 dl yogurt med normal fetthalt (3%)


Blir det chips? Blir det choklad?

Som det ser ut nu -nej, det blir det inte. Är inte det minsta sugen. Är mest inriktad på att vilja dricka pepsi max eller zero. Men det känns säkrast att inte gå till affären alls.


Vägde mig efter springturen; 50,6 kg stannade den på denna gång. Känns som att jag oftare och oftare ser 50x nu än tex i våras... Kanske skulle man kunna tippa över ned och se 49x snart? Den som lever får se.



 

 
 
Loivsa

Loivsa

18 september 2011 20:31

Men herre Gud! Vem orkar springa så länge? Det var faktiskt sjukt, fast jääääävligt starkt gjort!!! Ja jag äter roacutan för acne, fast alla som jag säger det till blir förvånade för jag har faktiskt inte sååå mycket finnar. Men jag har ändå lite och är 20 år och borde inte ha dålig hy längre, men det kommer säkert delvis som en biverkning av ätstörningen. Men jag åt två omgångar av tetralysal innan jag fick den här medicinen så det är inte helt lätt, nej. Men nu har jag den och kommer förmodligen få sökta eftersom jag har helt sjukt ont i magen.

Du borde göra något åt att du inte har mens, du vill väll ha barn?:)

http://Www.Loivsa.blogspot.com

 
thinzo

thinzo

19 september 2011 09:34

SÅ HIMLA GRYM DU ÄR!

men akta för att bara lägga på sån stor sträcka på en gång, jag ökade fort i våras och nu kan jag liksom jogga (jogga, inte springa ens) i 40 min...
pusspuss!

http://thinzo.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marilyn - 16 december 2011 09:26

Morgonvikt: 50,9 kg BMI: 17,9 wohaaa!   Får se hur detta håller i sig, det är ju jul snart ha ha! ...

Av Marilyn - 15 december 2011 13:09


Jag har helt snöat in på såna här bars, typ Allevo, Nutrilette och allt vad dom heter. Käkade just en till lunch. Dom är riktigt goda, och man blir jättemätt i flera timmar! Dessutom innehåller de bara 200-220 kcal per par, så ersätter man tex midd...

Av Marilyn - 14 december 2011 21:23

Dagens träning: Bodybalance 1h Löpning 1,3 mil Rodd 5000 meter   Känns bra! Blir shake och ägg till middag. ...

Av Marilyn - 14 december 2011 06:54


Vikt igårkväll 51.1 kg... undrar hur det gick till... har inte alls samma hunger längre, kan hoppa över både det ena och det andra målet utan problem. Jag tror att det är stressen, jag varken hinner äta eller bli hungrig. Sprang 1,5 mil igår, nytt ...

Av Marilyn - 9 december 2011 15:55

Har tentaperiod för tillfället! Har dessutom börjat träffa en person lite smått... mysigt, han beundrar min starka, smala kropp. Jag har ingen aptit, gått ner 2 kg, fått snygg mage... springer ute i snön, vilket sagolandskap! Tränar på gym varje dag....

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards