Watermarilyn

Alla inlägg under juli 2011

Av Marilyn - 19 juli 2011 01:18

Plans for tomorrow:


Frukost - ingen

Lunch - äpple och pepsi max

Middag - äta ute på veggie-restaurang (ush ush, OROSMOMENT!)


❈  ❈ 

Av Marilyn - 19 juli 2011 00:57

Hände två ganska roliga saker på jobbet idag:


En gammal kollega som inte sett mig på mer än 1 år utbrister "men OJ vad du har blivit SMAL! hur kommer det sig? tränar du mkt eller äter du ingenting?" lite mummel och säger att jag springer mycket...

MY FEELINGS: Okej att man blir sjukt happy över såna kommentarer, men betydde det att han menade att jag var tjock innan, eftersom han inte sa SMALARE


Träffar på en kollega inne i omklädningsrummet som sitter och små-smyger med en nutrilett/allevo whatever-dricka. Plockar fram min matlåda och tänker VICTORY! Hon sitter och smusslar med den där och tror att jag äter vanlig mat och är smalare ön hon. (För let´s face it, hon är mullig, heavy, tjockis, kalla det vad du vill) Samtidigt som en annan kollega sitter med en Hunger Control-dricka.

Jag skulle aldrig kunna sitta med en sån dricka och säga att jag vill gå ner mer i vikt, för det skulle inte anses okej. Det finns liksom en gräns för vad allmänheten tycker är en okej vikt, och under den, är det inte okej att vilja sträva mot, för då är man typ freaky!? Jag måste ha min matlådor och hålla skenet uppe. Bevis nr. 1 för att du är tjock: Ingen motsäger sig att du dricker måltidersättning offentligt/publikt.


 

Av Marilyn - 19 juli 2011 00:47

En lång arbetsdag, som aldrig ville ta slut.

Matmässigt:

  • Frukost - ingen
  • Lunch - 1 portion pasta/räkor/tomat 340kcal
  • Middag - persika 40kcal
  • Kvällsfika m. familj (tårta, bullar m.m) beräknar till ca 1000kcal

TOTALLY: +1380kcal

EXERCISE: promenad till jobbet -60kcal


Totalt intag 1320


Uj uj uj... detta landade ju på ganska mycket idag också... men det är så i födelsedagstider, det går liksom inte att undvika, speciellt inte när man har familjens misstänksamma blickar på sig...

Det är så stört svårt att sitta där vid bordet med tårta och bullar och choklad som stirrar tillbaka på en i flera timmar.. har helt inte karaktär nog att säga nej tack efter 1 bit... help me....


 

Av Marilyn - 17 juli 2011 22:35


Lägger in en bild på mig. Det brukar vara något av det intressantaste hos andra bloggare.. tycker jag iallafall. En ca 1 månad gammal bild.

Vikt på bilden ca 52kg.

Idag får ni plussa på 1,5kg ungefär... too bad


plz...be kind...




 

Av Marilyn - 17 juli 2011 21:05

Matintag, födelsedag no 23:

  • 2 bitar jordgubbstårta 460kcal
  • 1 paket Remi 530kcal
  • 2 knäckebröd + smör 150kcal
  • 3 rader Marabou helnöt 550kcal
  • 4 koppar kaffe med mjölk 30kcal
  • 1 portion tagliatelle med räkor och körsbärstomater 340kcal
  • 1 persika 40kcal
  • 1 banan 80kcal
  • några bitar torkad frukt ca 100kcl

TOTAL CALORIE COUNT:   2 280

MOTION: NOLL





Behöver jag säga nåt ens... ser ut som en hetsdag...! Det är helt insane! Jag  kan inte fatta att jag fått i mig allt det där!





Känner mig helt uppsvälld och äcklig... Mitt normala kaloriintag bör ligga runt 1700kcal per dygn enligt matdagboken. Men jag brukar vanligtvis inte äta över 1000kcal, och ofta under, + motion på det... Detta känns helt surrealistiskt...


Men det går inte att undvika, födelsedagar är verkligen en dag då man förväntas äta av sin omgivning. Jag skulle få för mkt frågor om jag lät bli. Och då har jag iallfal inte moffat... bara konstant ätit av det som fanns... asså USH!


 


okej... imorgon jobbdag, går till jobbet (2,5km) och hem igen, totalt 5km. Mitt jobb är dessutom "rörligt" , dvs. sitter inte still 1 minut förutom då det är rast.

Planen är: ingen frukost, säger till de hemma att jag äter på jobbet. Lunch äts med kollegor... äter lite, slänger majoritet. Middag... kommer hem sent "tar en macka" och däckar.


Så fort jag blir frisk från den satans förkylningen ska jag börja springa igen... mitt utomhusrekord på 15km ska slås, plus att jag vill komma igång med intervallträning och backträning. Skulle kännas skönt att kunna sticka ut på en mils löpning när maten gått åt helvete...!!!

Av Marilyn - 17 juli 2011 14:54

Det här med att borsta håret...

Är det verkligen normalt att tappa så mkt hår som jag gör? Det är nästan en handfull varje gång jag borstar håret, och jag har inte ens tjockt hår till att börja med!


Jag vet att jag pendlat runt ett underviktigt BMI (17-18) i över ett halvår, vilket ju inte ens räknas till anorektiskt. Hur kan det komma sig? Näringsbrist? I'm in denial


Fortsätter det i den här takten kommer jag blir hårlös snart... huah!


Jag  mitt hår

Av Marilyn - 17 juli 2011 14:33


 

Födelsedag - happy birthday i guess...


Så vad gör man på sin födelsedag?

  • äter tårta... check
  • äter kex... check
  • gråter en skvätt eller två... check



Känner bara ett tryck över bröstet, tårarna bränner bakom ögonlocken, jag vill inget annat än att lägga mig under täcket och bara försvinna...


Jag orkar inte... Svara på sms, svara i telefon, my nearest and dearest vill gratta... Varför kan jag bara inte må bra... why, oh why

Av Marilyn - 16 juli 2011 23:40


Intelligenti pauca


För den som är intelligent räcker det med få ord

Presentation


✯ Längd: 170 cm
✯ Målvikt: 49 kg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards